E-handel slår rekord 2007Designonline växer med 100%


Designonline.se har slagit rekord i årets julhandel och mängder av både nya och gamla kunder har handlat julklappar av oss. Ökningen för året ligger på nästan 100% jämfört med 2006. E-handeln i övrigt förefaller öka med cirka 30% enligt HUI, Handeln Utredningsinstitut.  Vi tolkar siffrorna som om vi har ett bra förtroende i marknaden vilket gläder oss mycket.


Måndagen den 3 december var den tuffaste dagen för oss där all personal fick rycka in i tomteverkstaden för att packa och slå in paket. All yta upptogs av paket och personalen sprang om varandra för att kunna hålla jämna steg med orderingången.


Glädjande har vi under året också haft en stark ökning av företagskunder som märker hur bekvämt och smidigt det är att handla av oss. Möbelförsäljningen ökar trots att många belackare inte uppfattar det som en produktgrupp som lämpar sig för e-handel.

Till viss del kan jag förstå det. När det gäller stoppmöbler så är det naturligt att kunden gärna vill provsitta men andra möbler som bord och olika mindre möbler kan med fördel köpas på nätet.


Julhandeln är nu i stort sett över för e-handelsföretagen och många av oss tar ledigt några dagar. Jag hoppas att du har en fin jul med tid för omtanke om familj och vänner.

Vi hörs kanske längre fram då jag tänkte lätta lite på tankarna om framtiden och Designonline.se


God Jul!


 

image10

Kommentarer:
Postat av: Kristina

Hej,
Design, favoritämnet. Skall läsa mer i er blogg
när vardagen kommer.
Min blogg handlar om design till viss del.
Är modedesigner och fomgivare.

Tack för en trevloig stund

Gott Nytt År önskar jag Er
Kristina


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits