Mixade varumärken - en ny trend?

Är sammankoppling av kända varumärken i produkter här för att stanna? Det verkar bli allt vanligare att produkter från olika varumärken kopplas samman för att ge mer kraft till varandra. Häromdagen var jag på McDonalds och kunde dricka kaffe i en mugg med ett mönster som heter Berså av Stig Lindberg. Ett annat exempel är HM:s användning av Karl Lagerfeld som portalfigur och varumärke i en lansering för inte så länge sedan. Även varumärket Marimekko har fått sina färgglada mönster på andra produkter som lampskärmar mm. 

Är detta fenomen här för att stanna? Det finns ju naturligtvis fördelar med en tydligare profil och kanske andra möjligheter att skapa uppmärksamhet och förnyelse. Men finns det en baksida av myntet? Åtminstone har jag noterat reaktioner på Bersåmönstret som inte har fallit alla på läppen. Eller kan möjligen annan produktutveckling få stå tillbaka för att man tar en genväg?

Vad tror du?


Kommentarer:
Postat av: katalog

This site is interesting and very informative, nicely interface. Enjoyed browsing through the site.

Keep up the good work. Greetings

Postat av: myspace news blog

Fantastic article covering some points I really needed some good usability info for.
Best regards from Poland

2007-04-09 @ 15:31:28
URL: http://ireadnews.net/
Postat av: john

thank you for this interesting info. i was looking for something like this.

i enjoy reading your blog

2010-01-11 @ 22:52:42
URL: http://www.alergia.es

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits