Design och Internet

I går morse tog jag cykeln till jag cykeln till jobbet. Det kändes gott att insupa vårens dofter när jag for genom skogen. Naturen håller på att klä sig i nya färger och mina tankar går till våra nya tyger i fräscha färger och de nya kända varumärken vi har startat samarbete med. Vi börjar också närma oss de 50 varumärken som vi från början hade tänkt. Egentligen har man ett toppenjobb med många olika spännande inslag. Det går snart inte en dag där man har internationella kontakter med förfrågningar på produkter eller att någon vill sälja in sina egna saker hos oss. Första dagen vi öppnade mailade ett kinesiskt företag oss emd en förfrågan om vi ville sälja deras motorcyklar,  men som du säkert förstår var det inte vår grej. Ibland undrar jag om företag riktigt inser vilken potential det ligger i Internet och dess räckvidd. Jag kan konstatera att många stora företag förefaller känna sig nöjda med att ha en webbplats. I många fall fungerar de som en glasskiosk i öknen. Den finns där, men inte kunderna. Eller så går de förbi men kiosken är stängd, har du tur så finns ett litet sortiment men ingen som tar betalt. Kort sagt finns det stora möjligheter för de som är förutseende. Det man möjligen kan fundera över är om man ska låta konkurrenten ta över eftersom man själv inte tycker att det är intressant? I senaste numret av tidningen InternetWorld berättar man om att svensken surfar mer än någonsin, man byter TV-tid mot tid framför datorn. Då känns det rätt att också finnas där med sina affärer.

Kommentarer:
Postat av: Anders

Ung svensk design som redan säljs världen över. Kan vara kul att kolla upp.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits